SolidX Care ingår nytt samarbetsavtal med Region Hovedstaden.

SolidX meddelar idag att dotterbolaget SolidX Care AB har ingått ett nytt direktavtal med ett sjukhus på Region Hovestaden. Därutöver har även SolidX Care anställt en överläkare för att arbeta på det nya sjukhuset.

Avtalet träder i kraft den 12 september 2023 och sträcker sig över 12 månader med option till förlängning. Den nya konsulten förväntas generera en årlig intäkt om cirka 2,6 MSEK.

"Genom detta helt nya samarbetsavtal Region Hovedstaden så befäster SolidX Care sin närvaro och utvidgar sitt verksamhetsområde i Danmark. Vi är väldigt glada över att kunna välkomna en erfaren överläkare som konsult, som kommer att bidra till att leverera högkvalitativ vård. Detta nya avtal bekräftar vårt åtagande att fortsätta erbjuda marknadens bästa läkare och stärker samtidigt vår position i Danmark", kommenterar Anton Svenberg, VD för SolidX Care.

SolidX Care stärker sin närvaro i Danmark genom att ingå detta helt nya strategiska samarbetsavtal med Bornholms Hospital i Rönne för Region Hovedstaden. Dotterbolaget befinner sig i en expansionsfas och detta nya avtal markerar en viktig milstolpe i SolidX:s fortsatta tillväxt i Danmark.